Jedním z nejobtížnějších úkolů čelního nakladače je přeprava horké strusky v hutních provozech. S takovými operacemi si poradí i nový Hyundai, který je navržen pro práci s teplotami až 1200 stupňů a je vybaven řadou speciálních doplňků. Všechny detaily jsou v materiálu.

Nejoblíbenějšími stavebními stroji jsou čelní nakladače. Oblíbenost těchto strojů je dána jejich univerzálností a efektivitou z hlediska nákladů na přesun/dopravu materiálu. Tato technika se používá k provádění různých prací, z nichž hlavní je nakládání a přeprava různých sypkých materiálů.

Hyundai vyrábí 7 modelů kolových nakladačů od 10 do 30 tun s lopatami od 1,8 metru krychlového do 5,2 metru krychlového.

Nejoblíbenějším modelem kolového nakladače v sestavě Hyundai je právem model HL780-9. Jedná se o moderní stroj schopný vykonat velké množství práce za jednu směnu. Jeho pracovní cyklus je 11,6 sekund. Standardní hmotnost vozidla je 30 000 kg a kapacita lopaty je 5,4 m3 SAE.

Jedním z nejobtížnějších úkolů vysokozdvižného vozíku je přeprava horké strusky v hutních provozech. Zde musíte pracovat s teplotami až 1200 stupňů. Právě pro takové teploty je nakladač nové řady určen. K tomu je k dispozici celá řada opatření, která vám umožní bezpečně ovládat stroj. To zahrnuje ochranné řetězy na všech kolech. Pro dlouhodobý provoz jsou z výroby instalovány nápravy pro velká zatížení. Stroj je také vybaven automatickým systémem mazání všech pohyblivých kloubů, pancéřovaným čelním sklem a nouzovým hasicím systémem.

Pro pohodlnou práci operátora v kabině je zajištěn speciální režim zvýšené produktivity kondicionéru.

Nakladač, který dostal další možnosti, se v podstatě proměnil v chráněný kolový samojízdný stroj, jehož hlavní částí je rám sestávající ze dvou polorámů: přední a zadní, vzájemně spojených dvěma závěsy. Navíc jsou v tomto případě v předním polorámu všechny hadice pokryty speciálním nehořlavým krycím materiálem.

Na zadním polorámu jsou umístěny hlavní komponenty a sestavy, např.: motor, kabina obsluhy, palivové a hydraulické nádrže a další vybavení. Všechny jsou naplněny speciálními kapalinami a oleji, které odolávají vysokým teplotám.

Nakládací zařízení je umístěno na předním polorámu. Jde o klasické schéma ve tvaru Z, které umožňuje vyvinout velké vylamovací síly.

Otáčení stroje zajišťují dva zesílené hydraulické válce umístěné na obou stranách závěsu rámu.

Dieselový motor CUMMINS QSM11 s výkonem 344 k pohání nejen převodovku, ale i hydraulická čerpadla, která zajišťují chod pracovního zařízení, hydraulického posilovače a dalších mechanismů. Konstrukce čelních nakladačů se vyznačuje vysokou spolehlivostí a pečlivou ochranou hlavních jednotek. Kabina stroje má ochranu proti převrácení a pádu nákladu.

Rychlost pohybu vozidla vybaveného převodovkou ZF a nápravami na standardních pneumatikách dosahuje 36,5 km/h.

Kbelík o objemu 4,8 metrů krychlových je vyroben speciálně pro práci s vysokými teplotami. Má zvýšenou tloušťku dna a další výztuhy uvnitř samotné lopaty. Doba zvedání lopaty trvá 6,1 sekundy. Vyložení vyklápěním probíhá za 1,4 sekundy. Spuštění zařízení na úroveň země za 4,1 sekundy. Pracovní cyklus nakladače je tedy 11,6 sekund.

Technický popis:

  • Objem kbelíku 4,8 metrů krychlových
  • Šířka lopaty 3,45 m
  • Rozměry (délka podvozku) 9,63 m
  • Výška skládky 3,3 m
  • Rozměry koleje 2,44 m
  • Celková váha 31,0 t
  • Nejvyšší rychlost (na 4. rychlostní stupeň) 36,5 km/h
  • Výkon motoru 344 HP
Avatar photo

Tomáš